Fleksibilitet er nøgleordet. I forhold til jeres løbende behov for at få løst takseringsopgaver kan I bruge TaksatorDanmarks taksatorer på den måde, der matcher jeres egen organisation bedst. Har I brug for at få reduceret en midlertidig ophobning af opgaver? Mangler I erfarne taksatorer i forbindelse med fx mere komplicerede løsøre-sager? Eller foretrækker I en fast aftale, hvor vi varetager jeres løbende opgaver?
Når samarbejdsaftale og databehandlergrundlag er på plads, takserer TaksatorDanmark sagen på baggrund af den gældende forsikringspolice og tilhørende forsikringsvilkår. Typisk bliver sagen håndteret ved hjælp af videotaksering, men vi foretager naturligvis fysiske besigtigelser, hvor det efter aftale med selskabet giver værdi for både selskabet og kunden.
Vores taksatorer har mange års erfaring med at opgøre erstatninger og benytter de opgørelsesværktøjer, som det enkelte selskab arbejder med, fx Scalepoint. I forbindelse med sagsoverdragelse fra selskabet til TaksatorDanmark tilbyder vi en nem og sikker IT-løsning, som sikrer, at alle dokumenter bliver håndteret i overensstemmelse med GDPR.
Processen er:
Ad hoc, når noget sker
I kan benytte TaksatorDanmark, når I har brug for særlig ekspertise ved taksering af fx indbrudstyverier, – eller skybrudsskader. Vores erfaring på dette område kan supplere jeres egne taksatorer ved særligt udfordrende sager, eller vi kan overtage et specifikt forløb fra start til mål.
TaksatorDanmark er en del af et stærkt netværk med let adgang til specialistfunktioner i forhold til mere komplicerede sager. Ofte kan det gøre en afgørende forskel på både procestid og resultater.
Denne type opgaver afregnes typisk pr. sag på timebasis eller tilbud.
Løbende, når der er brug for kontinuitet
I kan også benytte vores erfarne taksatorer som en integreret ressource, der løser alle eller udvalgte dele af jeres takseringsbehov. På baggrund af jeres ønsker og ressourcer udarbejder vi en samarbejdsaftale, der dækker de områder og de særlige behov, I måtte have.
Det kan være en tidsbegrænset eller en åben aftale, og afregningen kan ske pr. sag eller i form af et fast månedligt honorar.
Anvendelsen af ny teknologi bliver mere og mere afgørende i taksatorens arbejde. Teknologi som 3D-modellering, avanceret datasøgning eller billedanalyse hjælper ofte til at levere mere præcise og effektive vurderinger. Fx har vi software, der hurtigt og sikkert kan afgøre autenticiteten af bilag eller fotos.
Hos TaksatorDanmark har vi en lang række af denne type digitale værktøjer til rådighed og benytter dem som en naturlig del af sagsbehandlingen.
Som udgangspunkt indgår TaksatorDanmarks sager i jeres løbende målinger af kvalitet og kundetilfredshed. Hvordan det praktisk sker, afhænger dels af jeres systemer, dels af jeres ønsker til karakteren og dybden af målingerne.
Typisk indgår vurdering af:
Kontakt
TaksatorDanmark
+45 33 60 77 00
skade@taksatordanmark.dk
cvr. 40358587
© 2025 TaksatorDanmark | Powered by YourCompany
TaksatorDanmark hjælper dit og andre danske forsikringsselskaber med at taksere større tingskader efter fx indbrudstyverier, brand- eller skybrudsskader. Vores opgave er at sørge for, at du får en god og hurtig betjening, der lever op til dine og dit forsikringsselskabs forventninger.
Som taksatorer besigtiger vi om nødvendigt skaden og indhenter rapporter, vurderinger og dokumentation, som er relevante for den aktuelle skade, du ønsker at få dækket. Vores opgave er at vurdere skadens omfang og beregne, hvor meget det vil koste at reparere eller erstatte det beskadigede. Ud fra disse oplysninger afgør dit forsikringsselskab erstatningens størrelse.
TaksatorDanmark behandler din sag ud fra de gældende forsikringsbetingelser og retningslinjerne fra dit forsikringsselskab. Vi er underlagt de samme krav til fortrolighed, datasikkerhed og overholdelse af lovgivning som dit forsikringsselskab.
Den taksator, der har henvendt sig til dig, vil så vidt muligt være den samme gennem behandlingen af din sag. Du kan altid kontakte TaksatorDanmark, hvis du har spørgsmål undervejs. Taksatoren vil også sørge for, at du får en grundig gennemgang af den endelige erstatningsopgørelse. Når din sag er afsluttet hos os, sørger vi for at al korrespondance og dokumentation i sagen bliver sendt til dit forsikringsselskab.