Forsikringskunder med en skade har brug for hurtig udrykning – og det kan de få nu. TaksatorDanmark er præcis det, som navnet antyder. Et landsdækkende tilbud om bistand til taksering af forsikringssager, der gør det muligt at få hurtig, effektiv og kvalificeret hjælp, når det kun kan gå for langsomt. Men hvor kom den ide fra?
Bag det nye initiativ står yourCompany, som siden 2016 har arbejdet med at begrænse svind i virksomheder. Det gør firmaet blandt andet med en række services, der løser virksomheders daglige behov for ekspertise i at forebygge og bekæmpe alle former for svind, tyveri, tab af indtægter og tab af kunder.
”I den forbindelse arbejder vi med forskellige digitale værktøjer, informationsindsamling og praktisk efterforskning. En del af den erfaring er også relevant i forbindelse med forsikringssager, hvor det for både forsikringstager og forsikringsselskab har stor værdi af få afdækket et hændelsesforløb så præcist som muligt,” forklarer Christian Pejtersen, der er grundlægger af yourCompany.
”yourCompany løser i dag efterforskningsopgaver for en hel del danske forsikringsselskaber, og det arbejde førte til ideen om et helt nyt taksatorfirma, som tilbyder dag-til-dag taksatorservices baseret på praktisk erfaring med en række nye digitale værktøjer. Vi sidder i forvejen med efterforskningssager, der i nogle tilfælde ender i en takseringsopgave. Når vi allerede er inde i opgaven, giver det mening også at tage sig af den efterfølgende takseringsopgave. Det sikrer både forsikringstager og forsikringsselskab en hurtig og smidig afslutning på en sag,” siger han og uddyber:
”I de fleste tilfælde handler det naturligvis om helt almindelige takseringsopgaver, hvor vi i TaksatorDanmark kan anvende værktøjer og erfaring til at gøre processen hurtigere og nemmere. Vi er sikre på, at det kan øge kvaliteten af sagsbehandlingen for både forsikringsselskaberne og forsikringskunderne,” siger han.
”Selv om yourCompany løser en helt anden slags opgaver end os, har det været inspirerende at kunne trække på deres teknologiske viden. Grundlæggende er ideen at tilbyde et fleksibelt taksatorteam, der kan rykke ind i perioder med spidsbelastning eller tage over på særligt tidskrævende sager. Vi har særlig ekspertise på fx løsøre-sager, men efter aftale kan vi bistå med langt de fleste takseringsopgaver,” siger Anna Sofie Sams, der er ansvarlig for kundekontakt og kvalitetssikring i TaksatorDanmark.
TaksatorDanmark er godt i gang og løser allerede takseringsopgaver for to danske forsikringsselskaber. Men der er plads til flere, smiler Anna Sofie Sams, der glæder sig til at høre fra forsikringsselskaber, der gerne vil have en præsentation af de muligheder, som det nyetablerede firma kan tilbyde.